Zpět domů

Balíme krosny a přesouváme se Gruzií zpět do Kutaisi, odkud nám letí letadlo do Kyjeva. Tam opět přestupujeme.

24.8.2016 nevstává se nám nejlíp, ale musíme. Balíme krosny a odcházíme, zase s plnou polní, na metro. Na nádraží chvíli zmateně koukáme, odkud to jede, jelikož je to ve v těch jejich podivných znacích, naštěstí po chvíli se překlopí do Angličtiny. Odcházíme na perón, kde stojí vlak, ale průvodčí něco říká rusky, ale my mu samozřejmě nerozumíme, tak si sedáme na zem a čekáme, po chvíli nám opět naznačí, ale my se pořád nechytáme. Krásně bych aplikoval přísloví „chytrému….“ Nakonec Václav se jde zeptat nějakých dam a ty nám říkají, že poslední vagón jede do Kutaisi, tak sláva. Paní průvodčí nás před vpuštěním počítá a kontroluje oproti lístkům. Vše je v pořádku pouští nás dál. Najednou se vrací a vše znovu kontroluje, to se opakuje ještě jednou. Vagón vypadá obstojně, vzhledem k okolnostem by se dal nazvat luxusním. Je tu klimatizace a relativně čisto, jen škoda, že přes okna není nic vidět, jak se vlhkost sráží mezi skly, takže z výhledu nic nebude. Máme jet 5 hodin, na to že to je 240 km, to není vlak, který bychom mohli zařadit mezi rychlovlaky.

Cesta domů

Cestu jsme zdárně zmákli, jen jsem nepochopil proč, byly záchody po celou dobu jízdy zamčeny a otevírali se pouze na důrazné požádání.

V Kutaisi je opět takové vedro, jako když jsme přiletěli, tj. trochu příznivěji než v Tbilisi, ale vyšší vlhkost zase. Svezli jsme se místním MHD do centra, kde odpočíváme v parku a přemýšlíme co dál. Letadlo nám letí až v zítra ráno v 6. Do té doby máme čas. Po návštěvě zdejších informací, nám nabídli, že můžeme si u nich nechat krosny a vyzvednout si je před šestou. To taky děláme, mezitím jsme v parku narazili na café, kde mají i točené pivo. Sedáme si bez váhání tam a do šesti tu popíjíme. Pozoruju dění v parku, na to, že je středa, tak park je natřískaný k prasknutí. Je tu okolo spousta lidí, co se tu potkávají a vášnivě diskutují. My pijeme.

Kutaiský park

Jdeme pro bágly a jelikož nás dohnal hlad, jdeme do jedné restaurace, kde byli kluci hned po příjezdu do města. Tvrdí nám, že tam výborně vaří. Jdeme najisto pro kebab a pivo. Kebab je tu famózní. Bohužel mému rozhozenému zažívání se to nelíbí a většinu času trávím na místě, kam musí král i prezident. Už se nám zdá, že bychom se mohli přesunout na letiště. Požádali jsme o účet, což se ukázalo jako docela dobrodružství. Paní nám bez mrknutí oka řekla 86 lari. To nás trochu vyděsilo, tak jsme si řekli o účet psaný. Ten nám po chvilce přistál na stole s cifrou 78. Jsou to ale divy. Po krátké výměně názorů o tom, že nám naúčtovali víc piv, než jsme měli, házíme peníze na stůl a odcházíme.

Před hospodou stojí taxíky, se kterými chvilku smlouváme a nakonec se domlouváme na 20 lari za odvoz na letiště. V hale je pár polstrovaných míst, kam je možno si lehnout. Neváháme a vybalujeme spacáky a jdeme spát. Vstáváme ve čtyři.

Na letišti v Kutaisi

25.8.2016 kupodivu jsme se docela příjemně vyspal na to, že jsme spali jako bezďáci na zemi na letišti. Jediné co se bojím před odletem, tak abych měl povolenou váhu, jelikož jsme nakoupili množství místního alkoholu a tak není vyloučené, že někdo z nás bude přes limit. Naštěstí vše je v pořádku. Proběhli jsme pasovkou, nakoupil jsem na letišti poslední drobnosti typu čokoládu do práce a už letíme směr Kyjev. Let byl klidný a příjemný, většinu cesty jsem prospal a po nepříjemnostech na výstupním vízu v Kyjevě vedeme naše kroky na jistotu do hospody U Slona, kde si nás dobře pamatují. Naštěstí nejsme v rozpoložení, že tu vypijeme celou hospodu jako minule a začínáme pozvolna snídaní a čajem. Nikomu se moc nechce lejt, takže všichni jsme zůstali u nealka. Když se odlet přiblížil na hodinu, odcházíme z putiky skrze pasovku k našemu gatu.

Přestup v Kyjevě

Našli jsme ho rychle, bohužel nepříjemnost v podobě tříhodinového zpoždění nám úsměv na tvářích nevykouzlila. Nezbývá nám nic jiného než se potulovat po terminálu jako Tom Hanks. Po hodině nám aerolinky rozdali vodu a svačiny, což bylo fajn. Jako důvod zpoždění byly uvedeny technické potíže. Z důvodů zachování si duševního zdraví a snahy se vyvarovat paniky u sebe samého jsem radši nepřemýšlel o tom, co by mohlo být příčinou a proč je všude tolik vojáků. Bylo nám tedy vyměněno letadlo za jejich největší, což působilo trochu komicky vzhledem k počtu pasažérů na palubě. Jakmile se letadlo odlepilo od země a překonalo roztrhané mraky, otevírá se před námi krásný výhled nad krajinu pod námi. Tento výhled trvá po celou dobu letu. Podařilo se mi dokonce rozeznat několik měst pod sebou. A jako perličku jsem měl to štěstí, vidět Dašice!!! Haha

Bezpečně jsme přistáli, loučíme se a já jedu strhaný, smradlavý a zarostlý hromadnou dopravou domu. Lidi když mě vidí, dělají dva krok stranou a dokonce bezdomovec na Smícháče se zeptal všech lidí okolo jen mě ne. Ne že by mi to vadilo, ale je to úsměvný závěr cestovatelských ambic. Jdu vybalovat…

Přátelé, v současné době jsme akorát odjel do exotického Palau! Samozřejmě pro Vás připravím podrobnou zprávu :)

Autor: Petr Janák | čtvrtek 8.12.2016 14:00 | karma článku: 15,34 | přečteno: 291x

Ne nemocné dítě

Už jste měli doma nemocné dítě? Museli jste s ním trávit nekonečné hodiny plné Vašeho utrpení, protože dětský pláč Vás již nechává stoicky klidnými? Pak jistě víte o čem mluví skupina rodičů, do které patřím.

3.4.2023 v 20:47 | Karma: 12,60 | Přečteno: 515x | Diskuse| Ona

Nádech UNESCO ve Lvově

S ohledem na využití včerejšího večera v rozumné míře nás naše hlavy dnes nezdraví ukrajinskou opicí, ale přízemním střízlivým nebolehlavem. Díky tomu můžeme vyslat údernou jednotku pro svačinu do blízkého pekařství.

30.11.2018 v 8:00 | Karma: 12,62 | Přečteno: 283x | Diskuse| Cestování

Lvov – hlavní město Haliče

Noční přesun z Rachova do Lvova, byl zážitkem nevšedním. Jak říká Jirka, jedná se o zážitek spartánský i mezi šotouši (železničními nadšenci) – jelo se totiž vlakem zdejší třetí třídy alias prasečákem.

22.11.2018 v 8:00 | Karma: 18,43 | Přečteno: 638x | Diskuse| Cestování

Po hranicích Československa

Dnes nás čeká výstup na Hoverlu, nejvyšší horu Ukrajiny. Jsme na jejím úpatí v táboře uprostřed sedla mezi Hoverlou a Petrosem. Je chladno a zatím to vypadá na pěkný den.

8.11.2018 v 8:00 | Karma: 13,96 | Přečteno: 333x | Diskuse| Cestování

S býkem v kolotoči

6:00 nás budí nepříjemný zvuk budíku. Dneska máme před sebou ambiciózní plán, který si vyžaduje brzký start. 20 km, až pod Hoverlu do tábora. Převýšení lehce pod 2000m, aspoň je to rozložené!

2.11.2018 v 8:00 | Karma: 15,45 | Přečteno: 312x | Diskuse| Cestování

Petr Janák

Jasina - konec světa? Ne!

Dnes máme před sebou nenáročnou trasu. Musíme sejí přes Dragobrat dolů, což je zdejší Špindl a následně přes Jasinu chytit mašrutku do Trostiance.

25.10.2018 v 8:00 | Karma: 13,53 | Přečteno: 226x | Diskuse| Cestování

Po krásách Polonin - Svidovec

Sluníčko nás šimrá přes tropiko do tváří a lezeme vstříc krásnému novému dni. Vzduchem ještě krásně voní ranní vlhko a pomalu začíná létat hmyzí společnost.

18.10.2018 v 8:00 | Karma: 17,46 | Přečteno: 365x | Diskuse| Cestování

Po zákopech z první války aneb Úsť Černá – Tempa

Civilizace, to jednoho rozhodí. Je to něco jiného než spát ve stanu či pod širákem. Člověk hnedka změkne, budík zvoní. Nic se neděje, je tu přece teplá peřinka a...zbytek počká.

11.10.2018 v 8:00 | Karma: 16,06 | Přečteno: 302x | Diskuse| Cestování

Krásná – Úsť Čorná a Úsť Čorná

V noci nás zastihla bouřka, ale náš stan to bez problémů vydržel a bylo to pro nás krásné kino. Budíka jsme měli motivovaně na půl sedmou, ale nikomu se nechtělo a tak vylézáme ze stanu až v devět. Cože v devět? Bože...

4.10.2018 v 8:00 | Karma: 15,36 | Přečteno: 311x | Diskuse| Cestování

Koločava loupežníku? Aneb Krasna polonina

Naposledy jsme si přispali a zvedli naše těžké hlavy až v 8 ráno. Je to dost pozdě, ale spaní to bylo v pravdě královské. Člověk po dvou dnech ve vlaku a autobuse tu postel a peřinu vřele ocení.

27.9.2018 v 8:00 | Karma: 20,14 | Přečteno: 515x | Diskuse| Cestování

Petr Janák

Jsme zpět - jedeme na Ukrajinu!

Jak je již tomu tradicí během léta, vydali jsme se na dovolenou s chlapama. Tentokráte do míst bývalého Československa – na Zakarpatskou Ukrajinu.

20.9.2018 v 8:00 | Karma: 22,38 | Přečteno: 645x | Diskuse| Cestování

400 metrů pod hladinou, aneb Mrtvé moře

Dostáváme se k závěru našeho krátkého putování po krásách orientu. Z Ammánu se dnes přesuneme zaskotačit k Mrtvému moři. Snad to bude stát za to.

15.3.2018 v 8:00 | Karma: 17,53 | Přečteno: 401x | Diskuse| Cestování

Hlavní město Jordánska - Ammán

Mimo hlavního města Jordánska jsme navštívili i klenot antické architektury a jejího dědictví, nejzachovalejší románské město mimo Evropu - Jerash.

8.3.2018 v 8:00 | Karma: 14,69 | Přečteno: 425x | Diskuse| Cestování

Návrat do skalního města Petry

Petře nelze věnovat jen jeden díl... Je tu tolik věcí. Zajímavých věcí. V dalším díle uvidíte kam nás nohy vedly dál!

1.3.2018 v 8:00 | Karma: 18,40 | Přečteno: 408x | Diskuse| Cestování

Starověká Petra

Dnes nás čeká cesta do Petry a pak i starověká Petra. Říká se, že Petra je jedno z míst na zemi, které Vás ohromí. Bude to tak i v našem případě?

22.2.2018 v 8:00 | Karma: 18,48 | Přečteno: 477x | Diskuse| Cestování

Poušť - Wádi Rum

Dnes uvidíme poušť, velbloudy. Navštívíme rodinu našeho řidiče a budeme svědky přípravy tradiční večeře! Vylézám ze stanu a ještě než otevřu dveře, mám zvláštní pocit...

15.2.2018 v 8:00 | Karma: 18,87 | Přečteno: 439x | Diskuse| Cestování

Petr Janák

Blízký východ a jeho dobrodružství

V Praze se žení všichni čerti, prší, fouká silný vítr a nad tím vším ocelové nebe. Mám toho dost, jedu se odreagovat a poznat nové obzory v Izraeli a zejména v Jordánsku.

8.2.2018 v 8:00 | Karma: 17,23 | Přečteno: 361x | Diskuse| Cestování

Mraveniště Biškek

Dnes se již můžeme na plno soustředit naši pozornost na Biškek a jeho rozmanitost. Architektura není silná stránka tohoto města, ale tržiště a bazary, to je oč tu běží! To je náš poslední díl z našeho putování po Kyrgyzstánu.

21.12.2017 v 8:00 | Karma: 16,52 | Přečteno: 377x | Diskuse| Cestování

Zpět mezi lidi - Biškek

Zdolání vrcholu Učitel máme úspěšně za sebou a teď se jen dostat dolů zpět do civilizace v podobě hlavního města Biškeku. Další díl z našeho putování po dálavách Kyrgystánu.

14.12.2017 v 8:00 | Karma: 19,73 | Přečteno: 377x | Diskuse| Cestování

Dobytí Piku Učitel

Zase ta bzučící a pípající věc mě budí ze sna. Je 5 ráno, žádný teplo, ale nemrzne... Vstáváme na náš dnešní výstup na Pik Učitel na našem výletu napříč Kyrgysztánem.

7.12.2017 v 8:00 | Karma: 20,02 | Přečteno: 627x | Diskuse| Cestování
Se zlomeným nosem šel bych světa kraj...A tak jsem se rozhodl místnímu čtenářstvu a mým kamarádům přiblížit své cestovatelské zážitky... V zájmu zachování Vašeho duševního zdraví a eliminace co nejméně nenáviděných mejlů, bylo přikročeno k postupnému dávkování těchto kontroverzní příspěvků.