V obležení kanálů

Pokračování mého dvoudenního výletu mezi amsterdamské kanály, zvané grachty. Co zajímavého přinesl?

Konečně jsem se vyspal. Dávám si ráno sprchu a odcházím na snídani, která je výborná. Nabídka není široká, ale s o to zajímavějším výběrem.  Dávám si francouzské vafle, kávu a džus. Mým dnešním cílem je muzeum mořeplavby, jelikož je dnes opět počasí příznačné spíše pro Británii, tak bych byl rád někde v teple. Neponechal jsem nic náhodě a tentokrát si na recepci kupuji deštník.

Jakmile jsem vystoupil ze dveří, musel jsem se po ramenou poplácat, protože venku už zase prší. Kráčím si pyšně se zakoupeným deštníkem vstříc amsterdamskému dešti. Bohužel po pár krocích se ukázalo, že pýcha předchází pád, tak zadul vítr a deštník mi zlomil…

čtvrť Oudeschans

Odhodlaně, teď už bez deštníku, pokračuji dál směrem do centra ke královskému paláci a to, že prší, se snažím nevnímat. Užívám si město, pohledy na grachty, které jsou obklopeny staletými domy, jejichž okna již dávno nejsou rovná, jak domy v kterých jsou, pracují.  V centru se propletu skrze zástupy lidí a dostavám se v blízkosti Nieuwmarktu do krásných uliček, nejsou tu žádní turisté, je tu klid a zbytky listí, které ještě na stromech zbylo, odfukuje vítr do grachtů, kde si klidně pluje.

Konečně se dostávám do muzea, jedná se o starou budovu Admirality ze 17. století, která byla krásně zrekonstruována v roce 2011. První co mě uchvátilo, tak je střecha. Budova admirality má čtvercový tvar, vnitřek tohoto čtverce tvoří dvůr, který je zastřešen skleněnou střechou, která má v sobě stovky malých LED diod, které mění barvu a zvlášť večer je to zajímavý zážitek.

Strop námořního muzea

Kupuju si lístek za 15 €, dávají mi pásku na ruku a jdu dovnitř. Je tu obchod se suvenýry, restaurace a expozice je rozdělena na 4 části. Každá část má své křídlo, a přestože, čtverec má 4 strany, tak čtvrtou expozicí je venkovní prostor, kde jsou lodě a hlavně loď Amsterdam!  To je něco pro mě.

Všechna křídla stojí určitě za návštěvu, ale pro mě je top výše zmíněná loď. Jsem tu jako malej Jarda, kdy všude musím vlízt, na všechno si šáhnout, stoupnout nebo aspoň zkusit, zda to náhodou nemá nějakou funkci, která je mi skrytá. Jsou tu i děla, která falešně střílí, ale to mi nevadí a vracím se zpět do dětských let. Lidi, zejména rodiny s dětmi na mě koukají trochu s despektem, jelikož jsem už na půl hodiny obsadil jediné střílící dělo, ale to je mi jedno.

V 16 hodin se máme kámošem potkat ve městě, tak se musím s exponáty rozloučit a pokračuji, zase v dešti, do centra, kde máme sraz. Plán je zapadnout někam na večeři, pivko, přežít noc a zítra se potkat na letišti. Jirka se mě ptá, jestli jsem už viděl red light district, říkám, že ne. Je to hozená rukavice a s jistotou směřujeme do centra neřesti. Musím upřímně říct, že jsem poněku zklamán, jelikož pověstná čtvrť červených luceren působí poněkud normálně. Bude to asi tím, že je teprve 5 hodin a všechny výlohy jsou zatemněné. Nedá se nic dělat, a tak vyrážíme do hospody Old Sailor.

Amsterdam, den dva

Po jednom pivu se přesunujeme na náměstí Leidseplein, kde si dáváme večeři za lidovku 12 EUR, jedno pivko za 5 EUR a jdeme dom. Ráno odlítám do Bangkoku směr Palau.

Další díl příští čtvrtek!

Autor: Petr Janák | čtvrtek 22.12.2016 8:00 | karma článku: 16,10 | přečteno: 288x

Ne nemocné dítě

Už jste měli doma nemocné dítě? Museli jste s ním trávit nekonečné hodiny plné Vašeho utrpení, protože dětský pláč Vás již nechává stoicky klidnými? Pak jistě víte o čem mluví skupina rodičů, do které patřím.

3.4.2023 v 20:47 | Karma: 12,60 | Přečteno: 516x | Diskuse| Ona

Nádech UNESCO ve Lvově

S ohledem na využití včerejšího večera v rozumné míře nás naše hlavy dnes nezdraví ukrajinskou opicí, ale přízemním střízlivým nebolehlavem. Díky tomu můžeme vyslat údernou jednotku pro svačinu do blízkého pekařství.

30.11.2018 v 8:00 | Karma: 12,62 | Přečteno: 283x | Diskuse| Cestování

Lvov – hlavní město Haliče

Noční přesun z Rachova do Lvova, byl zážitkem nevšedním. Jak říká Jirka, jedná se o zážitek spartánský i mezi šotouši (železničními nadšenci) – jelo se totiž vlakem zdejší třetí třídy alias prasečákem.

22.11.2018 v 8:00 | Karma: 18,43 | Přečteno: 638x | Diskuse| Cestování

Po hranicích Československa

Dnes nás čeká výstup na Hoverlu, nejvyšší horu Ukrajiny. Jsme na jejím úpatí v táboře uprostřed sedla mezi Hoverlou a Petrosem. Je chladno a zatím to vypadá na pěkný den.

8.11.2018 v 8:00 | Karma: 13,96 | Přečteno: 333x | Diskuse| Cestování

S býkem v kolotoči

6:00 nás budí nepříjemný zvuk budíku. Dneska máme před sebou ambiciózní plán, který si vyžaduje brzký start. 20 km, až pod Hoverlu do tábora. Převýšení lehce pod 2000m, aspoň je to rozložené!

2.11.2018 v 8:00 | Karma: 15,45 | Přečteno: 312x | Diskuse| Cestování

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Se zlomeným nosem šel bych světa kraj...A tak jsem se rozhodl místnímu čtenářstvu a mým kamarádům přiblížit své cestovatelské zážitky... V zájmu zachování Vašeho duševního zdraví a eliminace co nejméně nenáviděných mejlů, bylo přikročeno k postupnému dávkování těchto kontroverzní příspěvků.