Když jsem šel na lišku

27. 07. 2017 8:00:00
Jako malý kluk jsem byl, tak jako všechny děti, obětí vůle dospěláků. Byl jsem takto jednou dobrovolně vybrán jako honec lovu na škodnou.

Byl již mrazivý podzim a já, již jako mnohokrát, jel s dědou, projít se po polích a prozkoumat revír. Mrzlo, jak když praštilo, foukal šílený vítr a mně se samozřejmě nikam nechtělo. Můj hlas neměl ani poradní váhu, a tak jsme vyrazili, po jednomyslném rozhodnutí, vstříc zafoukaným polím.

Práce honce je vskutku med. Lezete do všelijakých děr a roští, kam by ani blbý pes ocas nestrčil a vy, jako honec, tam máte strkat ksicht v očekávání, že tam něco objevíte a vyplašíte, za předpokladu, že vám to nejdřív nevyškrábe oči. Jeho honorace, veliký myslivec, pak tuto škodnou velkolepě skolí. O tom, že na slavnostních fotkách se vy nikdy neobjevíte, protože je přece nad slunce jasné, komu vavříny za tu dřinu patří, netřeba hovořit

Do dnes nevím, jaký tyto akce měly smysl, jelikož jsme nikdy nic nenašli, co by splňovalo definici škodné.

Jednou jsme, ale byli blízko. Opravdu blízko.

Vyjeli jsme tedy, jako již mnohokrát na našich rozvrzaných kolech, skrze ledovkou pokrytou silnici směrem na sever od města.

Kola jsme zamkli o topol, který je svými uschlými větvemi dobře ukrýval před zraky nenechavců. Na moji poznámku, že zde projede auto jednou denně a není se tedy proč bát, opět zřetel nebyl brán.

Pomalu jsme procházeli všechna obvyklá místa, kde se měla škodná skrývat, zatím však bez úspěchu. Začínalo přituhovat a já byl už zmrzlý jako rampouch, dokonce i děda začal brblat a tak jsme se shodli, že navštívíme poslední místo. Byla to odvodňovací betonová trubka mezi poli. Tam se dle místních legend měla skrývat liška.

Přiblížili jsme se k rouře, já z jedné strany a děda z druhé. Děda si dal patrony do obou komor, zapálil cigaretu a já šel dát svůj život v šanc. Přístup k rouře byl vskutku idylický. Byla první vrstva sněhu, vše strašně klouzalo a já měl udělat pár kroků dolů do koryta s tenoučkým ledem a děsně studenou vodou. Při prvních pokusech jsem málem do vody spadnul a pro třetí pokus jsem se rozhodl, že již štěstěnu pokoušet nebudu. Po mnoha podobných zkušenostech, kdy jsem odjížděl s hubou od bláta a vodou v holinkách z podobných akcí, jsem dostal radu od jednoho staršího spolužáka, který podobná muka zažil také. Zkus petardu.

Heuréka!

Měl jsme jich tedy pár připravených v kapse a teď mi docvaklo, že toto je vhodná chvíle. Petardu jsem zapálil a hodil do roury.

To co následovalo, překvapilo nejenom mě. Ozvala se ohlušující detonace, která natolik dědu překvapila, že se lekl, jeho sváteční holínky ztratily pevnou půdu pod nohama, uklouzl, v úleku vystřelil do potoka před ním a pod vlivem gravitace do něj následně spadl.

Není potřeba připomínat, že lišku nikdo z nás neviděl.

Děda byl brunátný vzteky, ale kupodivu zachoval dekorum. Vyrazili jsme tedy zpět ke kolům. Děda, se chudák zimou celý klepal do doby než jsme dorazili k topolu. Tam už se klepal vzteky, jelikož zámek, kterým jsme zamkli kola zamrzl a nešel rozdělat.

Nařezáno jsem dostal až doma.

Autor: Petr Janák | čtvrtek 27.7.2017 8:00 | karma článku: 22.55 | přečteno: 520x

Další články blogera

Petr Janák

Ne nemocné dítě

Už jste měli doma nemocné dítě? Museli jste s ním trávit nekonečné hodiny plné Vašeho utrpení, protože dětský pláč Vás již nechává stoicky klidnými? Pak jistě víte o čem mluví skupina rodičů, do které patřím.

3.4.2023 v 20:47 | Karma článku: 12.27 | Přečteno: 515 | Diskuse

Další články z rubriky Letní povídka

Danka Štoflová

Jak mi ďábel láskyplně olíznul ruku!

Vdala jsem se za Tammyho, čerokézského indiána, žijícího v New Yorku. Ukázal mi, že život je zvláštní a mnoho věcí nevidím. Jenže já jsem česká holka a vím toho dost. Každý v New Yorku má svého psychoterapeuta, je drahý a k ničemu

27.6.2022 v 13:00 | Karma článku: 46.36 | Přečteno: 10291 | Diskuse

Danka Štoflová

Kulový blesk - aneb Nedám ti svůj hrnec!

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Žijeme v Severní Karolíně, na úpatí Great Smoky Mountains. Indiáni jsou pověstní svojí mlčenlivostí. Tak přesně ta mi leze děsně na nervy.

23.6.2022 v 10:31 | Karma článku: 46.20 | Přečteno: 5589 | Diskuse

Lucie Hejnalová

Na kole kolem a okolo

Pravidelně jezdím na kole. To v mém případě znamená, že si pravidelně jednou za cca 15 let koupím kolo, doladím výbavu a namlouvám sama sobě, jak budu pořád jezdit a kolo se stane mou nedílnou součástí. Hahaha.

22.6.2022 v 17:15 | Karma článku: 15.09 | Přečteno: 368 | Diskuse

Danka Štoflová

Rozkošná sexy piha, přímo pod zadkem!

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Žijeme v Severní Karolíně poblíž indiánské rezervace, snad šťastně. Byla jsem a vždycky budu žárlivá. I když vím, že kolečka osudu zapadla přesně na ta správná místa.

16.6.2022 v 10:53 | Karma článku: 47.11 | Přečteno: 16279 | Diskuse

Danka Štoflová

O dívce jménem Faith

Vdala jsem se za indiána z kmene Čerokí, a žijeme v Severní Karolíně poblíž Národního parku Great Smoky Mountains.Indiáni věří, že osudy lidí a naší planety se odvíjí v cyklech.V cyklech zvláštních a neuvěřitelných, až srdce bolí.

14.6.2022 v 9:20 | Karma článku: 46.18 | Přečteno: 4925 | Diskuse
Počet článků 55 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 446

Se zlomeným nosem šel bych světa kraj...A tak jsem se rozhodl místnímu čtenářstvu a mým kamarádům přiblížit své cestovatelské zážitky... V zájmu zachování Vašeho duševního zdraví a eliminace co nejméně nenáviděných mejlů, bylo přikročeno k postupnému dávkování těchto kontroverzní příspěvků.

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...