Jasina - konec světa? Ne!

Dnes máme před sebou nenáročnou trasu. Musíme sejí přes Dragobrat dolů, což je zdejší Špindl a následně přes Jasinu chytit mašrutku do Trostiance.

Ráno vstáváme na pohodu kolem osmé, přestože již od brzkého rána kolem nás jezdí množství techniky kam jinam, než na borůvky! V noci trochu sprchlo a dole v nížině pod námi se drží krásný opar. Věci máme relativně rychle sbalené a jdeme po cestě do Dragobratu, kam jsme neměli sílu včera dojít. Ukázalo se, že je to opravdu kousek a za 15 min jsme tu. Není, ale sezóna a úkol najít pro ranní kávu nějakou putyku byl téměř nadlidsky, nicméně se to podařilo a my si dáváme zaslouženou odměnu.

Sedíme v kolibě, kde je vycpaný medvěd spousta dalších exponátu v rámci výzdoby. Nedá se svítit, káva je dopita, poslední slovo k tomuto domu vysloveno. Musíme dál. Zvedáme naše těžké krosny a jdeme po hliněné cestě, která v prostředí naoko luxusních chat (nevím, jaké je to v interiéru) působí komicky. Dokonce procházíme kolem mostu, který vypadá, že brzy spadne. Ale během naší návštěvy vydržel.

Sestupujeme dolů do údolí a sem tam potkáme auto, a tak stopujeme, ale marná sláva. Všechna auta jsou buď plná, nebo nás nikdo nechce vzít, jako v případě místní dopravy v podobě mašrutek, které nás zcela vyignorovali, přestože jsme byli na zastávce a mávajíce.

Po cestě dolů to sem tam bereme zkratkami, kde vidíme krásné divoké potoky s ledovou a křišťálovou vodou, co se valí z hůry dolů.  Sem tam, kolem nás projede kamaz, ale v opačném, směru, který veze plnou korbu turistů na hřebeny.

Je znát na únavě našich těl, že zdejší terén je náročný. Každého z nás bolí nějaký kloub, který je důležitý pro pohyb. Ať už jsou to kolena či kyčle. Příští rok už jen chybí francouzské hole.

Po dvou hodinách chůze se nám podařilo dobýt hlavní silnice z Jasiny do Trostiance. Nejsme nováčci, tak místo zbrklého stopování jdeme na pivo do místní sámošky a po patřičném odpočinku se snažíme chytit mašrutku.

Podařilo se nám to asi po 20 minutách, kdy jediná místa byla v kufru vw transportéru, což je pro nás i zajímavější.

Po dojezdu do Trostiance nakupujeme nezbytné zásoby, které se nám začínají již tenčit, na náš další výšlap na Hoverlu, která je našim dalším cílem.

Zítra začínáme na červené stezce, díky tomu se snažíme najít nocleh co nejblíže startovací čáře. Bohužel se nám to nedaří. Co se nám však podařilo je – najít hospodu.

Přátelé, až narazíte na hospodu na Ukrajině, co si děla vlastní pivo radši utečte, protože označení tohoto piva jako samoser by ani zdaleka neoznačila pravou hodnotu tohoto výrobku.

To, že obsluha je spíše naštvaná z příchodu jakéhokoli nového hosta bare v těchto krajinách již jako samozřejmost, ale aby se ani doušek nedal polknout beru jako varovný výstřel do tmy.

Hospoda je umístěna hned vedle minerálních pramenů, které tu v Trostianci jsou, a na které se tvoří fronty.

Dali jsme si jídlo a kluci šli hledat nocleh, vrátili se za dvě hodiny. Tato doba pro nás byla očistcem, protože nejsilnější nátury z nás musely ono šílené pivo konzumovat a ty, které tak silné nebyly musely zůstat u koly, která za těchto podmínek bez alkoholu trpěly stejně.

6 den

Venca s Mirkem se vrátili s příjemnou zprávou o hotelu, kde se za rozumnou cenu dá vyspat, a co víc – je tam i bazén. V tomto vedru jsme to s povděkem kvitovali.

Hotel byl fajn. Je tu postel, teplá voda, o kterou se jako vždy hraje kámen, nůžky, papír, tak i dobrá večeře.

Je tu pouze jeden háček, a to když jsme skočili do bazénu přišel za námi chlapík a říká, že bazén není v ceně hotelu a musíme ho zaplatit. Vydři duši. Na druhou stranu o to bohatší jsme dostali večeři v podobě šťavnatého šašliku, který byl vynikající a k tomu točené pivo rozumné kvality.

Na výstup jsme připravení a zítra vyrážíme opět na hřebeny!

Další díl z našeho putování po Ukrajině již příští týden!

Autor: Petr Janák | čtvrtek 25.10.2018 8:00 | karma článku: 13,53 | přečteno: 226x

Ne nemocné dítě

Už jste měli doma nemocné dítě? Museli jste s ním trávit nekonečné hodiny plné Vašeho utrpení, protože dětský pláč Vás již nechává stoicky klidnými? Pak jistě víte o čem mluví skupina rodičů, do které patřím.

3.4.2023 v 20:47 | Karma: 12,60 | Přečteno: 516x | Diskuse| Ona

Nádech UNESCO ve Lvově

S ohledem na využití včerejšího večera v rozumné míře nás naše hlavy dnes nezdraví ukrajinskou opicí, ale přízemním střízlivým nebolehlavem. Díky tomu můžeme vyslat údernou jednotku pro svačinu do blízkého pekařství.

30.11.2018 v 8:00 | Karma: 12,62 | Přečteno: 283x | Diskuse| Cestování

Lvov – hlavní město Haliče

Noční přesun z Rachova do Lvova, byl zážitkem nevšedním. Jak říká Jirka, jedná se o zážitek spartánský i mezi šotouši (železničními nadšenci) – jelo se totiž vlakem zdejší třetí třídy alias prasečákem.

22.11.2018 v 8:00 | Karma: 18,43 | Přečteno: 638x | Diskuse| Cestování

Po hranicích Československa

Dnes nás čeká výstup na Hoverlu, nejvyšší horu Ukrajiny. Jsme na jejím úpatí v táboře uprostřed sedla mezi Hoverlou a Petrosem. Je chladno a zatím to vypadá na pěkný den.

8.11.2018 v 8:00 | Karma: 13,96 | Přečteno: 333x | Diskuse| Cestování

S býkem v kolotoči

6:00 nás budí nepříjemný zvuk budíku. Dneska máme před sebou ambiciózní plán, který si vyžaduje brzký start. 20 km, až pod Hoverlu do tábora. Převýšení lehce pod 2000m, aspoň je to rozložené!

2.11.2018 v 8:00 | Karma: 15,45 | Přečteno: 312x | Diskuse| Cestování

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  9:05

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

Vrchní soud rozhodne o odvolání muže, který dostal devět let za týrání družky

25. dubna 2024  8:49

Olomoucký vrchní soud dnes rozhodne o odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  8:38

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

Se zlomeným nosem šel bych světa kraj...A tak jsem se rozhodl místnímu čtenářstvu a mým kamarádům přiblížit své cestovatelské zážitky... V zájmu zachování Vašeho duševního zdraví a eliminace co nejméně nenáviděných mejlů, bylo přikročeno k postupnému dávkování těchto kontroverzní příspěvků.